Напрямки психолого-педагогічної оцінки 

30.01.2021

Комплексна оцінка проводиться фахівцями ІРЦ за такими напрямами:

оцінка фізичного розвитку дитини;

оцінка мовленнєвого розвитку дитини;

оцінка когнітивної сфери дитини;

оцінка емоційно-вольової сфери дитини;

оцінка освітньої діяльності дитини.

У разі потреби фахівці ІРЦ можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.

Оцінка фізичного розвитку дитини

Оцінка фізичного розвитку дитини здійснюється вчителем-реабілітологом. У ході бесіди з батьками з'ясовуються особливості раннього фізичного розвитку дитини; перенесені захворювання та наявні на даний момент проблеми зі здоров'ям; стан харчування, сну; рівень оволодіння навичками самообслуговування.

Відповідно до віку вчитель-реабілітолог добирає методики оцінювання, які можуть виконуватися дитиною за словесною інструкцією, за зразком, із використанням мовних одиниць, невербальних сигналів. Таким чином оцінюється загальна, дрібна, ручна, пальчикова, мімічна моторика дитини.

Оцінка мовленнєвого розвитку дитини

Оцінка мовленнєвого розвитку дитини здійснюється вчителем-логопедом. У ході бесіди з батьками з'ясовуються особливості раннього мовленнєвого розвитку дитини; мовна ситуація в родині, наявність логопедичних проблем у наближчих родичів. Під час безпосереднього обстеження дитини визначається рівень розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявність мовленнєвих порушень, особливості мовленнєвої структури. 

  

УСІ НАПРЯМИ ОЦІНЮВАННЯ СПРЯМОВАНІ НА ВИЗНАЧЕННЯ ПОЗИТИВНИХ СТОРІН РОЗВИТКУ ДИТИНИ, ЯК ОСНОВИ ДЛЯ ЇЇ ПОДАЛЬШОГО РОЗВИТКУ, НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ