Про комплексну оцінку розвитку особи
Проведення комплексної оцінки розвитку особи - одне із основних завдань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів (далі ІРЦ).
Комплексна оцінка - збір та аналіз інформації про особливості розвитку особи з метою визначення її особливих освітніх потреб та визначення її освітніх труднощів, розроблення рекомендацій щодо її індивідуальної освітньої траєкторії, модифікації чи адаптації освітньої програми (навчальних предметів), організації освітнього середовища, особливостей організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг (пункт 1 Положення про ІРЦ).
Комплексна оцінка, у тому числі повторна, проводиться: за письмовим (або он-лайн, використовуючи АС "ІРЦ") зверненням (заявою) до інклюзивно-ресурсного центру батьків (одного з батьків) або інших законних представників особи з особливими освітніми потребами, особи, яка подала заяву.
Перед проведенням комплексної оцінки керівник (директор) інклюзивно-ресурсного центру або уповноважені ним працівники проводять первинний прийом заявників, визначають час, місце та дату, форму проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність у них пакету документів.
У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) можуть надаватися копії документів, що посвідчують особу дитини, особу батьків (інших законних представників) дитини, повнолітньої особи, свідоцтва про народження дитини або пред'являтися документи з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).
Інклюзивно-ресурсний центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання звернення (заяви) (відповідно пункту 11 Положення про ІРЦ).
У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) для дітей, які переїхали на тимчасове місце проживання, комплексна оцінка проводиться протягом тижня з моменту подання звернення (заяви) (відповідно пункту 12 Положення про ІРЦ).
Для здобувачів освіти комплексна оцінка проводиться з обов'язковим спостереженням та додатковим збором інформації фахівцями інклюзивно-ресурсного центру про особливості навчання особи в закладі освіти та/або за місцем її проживання (перебування), в тому числі тимчасового у період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду), консультацій з педагогічними працівниками закладу освіти щодо розроблення її індивідуальної освітньої траєкторії, індивідуальної програми розвитку, необхідності модифікації/адаптації освітньої програми (навчальних предметів), особливостей організації освітнього середовища, рекомендацій з надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг тощо.
За погодженням із заявниками строк проведення комплексної оцінки може бути продовжено, але не більш як до 30 календарних днів з моменту подання ними письмової заяви, якщо під час проведення оцінки особа була тимчасово непрацездатна або хворіла, що підтверджується медичним висновком про тимчасову непрацездатність або довідкою про тимчасову непрацездатність.
Під час проведення комплексної оцінки фахівці інклюзивно-ресурсного центру повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний, психологічний та емоційний стан особи, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування.
Участь батьків (одного з батьків) або законних представників особи у проведенні комплексної оцінки є обов'язковою (пункт 17 Положення про ІРЦ).
За потреби під час комплексної оцінки може використовуватись інформація про стан здоров'я особи та результати медичної діагностики вузькопрофільних спеціалістів, яку надають заявники (за бажанням).
КОМПЛЕКСНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ОСОБИ - ЦЕ НЕ НАВІШУВАННЯ ЯРЛИКІВ, А ПОШУК ШЛЯХІВ ОПТИМАЛЬНОЇ ДОПОМОГИ ДЛЯ НЕЇ: ФАХІВЦІ, ВИЗНАЧИВШИ СИЛЬНІ СТОРОНИ ТА ТРУДНОЩІ, ЗАПРОПОНУЮТЬ ОПТИМАЛЬНУ ПРОГРАМУ НАВЧАННЯ ТА ПОРЕКОМЕНДУЮТЬ ПОТРІБНУ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНУ ПІДТРИМКУ.
