Варіанти здобуття освіти дітьми з особливими освітніми потребами

16.03.2021

На сьогодні в структурі загальної середньої освіти є кілька варіантів, як діти з особливими освітніми потребами можуть здобувати загальну середню освіту. Це загальноосвітні школи з інклюзивними та спеціальними класами, спеціальні школи, навчально-реабілітаційні центри.

Школи з інклюзивними класами

ЗЗСО №4

НВК №9

ЗЗСО №12

ЗЗСО №13

НВК №15

ЗЗСО №16

ЗЗСО №17

ЗЗСО №18

ЗЗСО №25

НВК №29

НВК №33

ЗЗСО №34

ЗЗСО №37

ЗЗСО №38

ЗЗСО №45

Жовтневська школа-сад №86


Школи із спеціальними класами

ЗЗСО №4 (класи інтенсивної педагогічної корекції)

НВК №11 (класи для дітей з порушенням зору)

ЗЗСО №25 (класи інтенсивної педагогічної корекції)

НВК №29 (класи для дітей із зниженим слухом)

ЗЗСО №34 (класи інтенсивної педагогічної корекції)

ЗЗСО №47 (класи для дітей з тяжкими порушеннями мовлення)

ЗЗСО №48 (класи інтенсивної педагогічної корекції)

ЗЗСО №55 (класи інтенсивної педагогічної корекції)

Спеціальні школи

Херсонська спеціальна загальноосвітня школа №1 для дітей з інтелектуальними порушеннями.

Херсонська спеціальна школа для глухих дітей (в тому числі, з дошкільним відділенням).

Чорнобаївська санаторна загальносвітня школа-інтернат І-ІІІ ст.для дітей з порушеннями опрно-рухового апарату.

Окрім того, є індивідуальна форма навчання. Вона розповсюджена у більшості закладів загальної середньої освіти Херсона. Ця форма впроваджується з учнями, для яких неможливо забезпечити навчання в групі; для учнів, які за станом здоров'я не можуть відвідувати освітній заклад; тих, хто через територіальне розміщення не може приходити в школу (непідконтрольна територія, зони надзвичайних ситуації), а також для іноземців, які живуть у місцях тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства (згідно з Наказом МОН №8 від 12.01.206 року). Для дітей з інвалідністю або тих, хто не може відвідувати школу через фізичний стан (чи потребують довго лікування в медзакладах) переведення на індивідуальну форму відбувається за рішенням лікарсько-консультаційної комісії. Отже, така форма навчання є радше винятком, адже вона застосовується суто за рішенням відповідних спеціалістів.

Також закон "Про освіту" ввів сімейну форму здобуття освіти. Вони теж можуть бути застосовані у випадку навчання дітей з особливими освітніми потребами. Проте ми наголошуємо, що вибір форми навчання має бути виваженим та враховувати насамперед інтереси дитини.

Саме тому, шановні батьки, потрібно дослухатись до рекомендацій лікарів, освітян, працівників ІРЦ. Якщо спеціалісти не заперечують можливість навчання в школі (а тим паче - якщо радять), краще надати дитині таку можливість. Адже їй потрібно вчитись жити в суспільстві.